Toeristen - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van koekiesontour - WaarBenJij.nu Toeristen - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van koekiesontour - WaarBenJij.nu

Toeristen

Door: Peetje

Blijf op de hoogte en volg

12 Juni 2019 | Frankrijk, Rocamadour

Goedenavond lieve mee lees kinderen/volwassene;
Vandaag een relaxed dagje ivm met de regen ging Johan rond 9 uur fietsen en hadden we 71 kilometer verderop afgesproken.
Daar de camper aan de kant gezet en even het stadje in kijken of we ergens iets konden eten i.p.v. in de camper eten. ( verandering van spijs doet...)
We kwamen terecht in een tentje dat heette AUTHENTIK.
Nou of dat goed komt weet ik niet maar nu kan ik zeggen nee absoluut niet.
In gebrekkig Engels van de eigenaar en gebrekkig Frans van onze kant hadden we besteld: ik een paniek ham en kaas en voor Johan had ik een stuk stokbrood besteld met 2 hard gekookte eieren, tomaat en sla.
Toen vroeg de “kok” roar, medium of ... dus ik keek Johan aan en vroeg of je eieren in verschillende gradaties kon bakken.. nee krijgt hij een bord met een stuk vlees, een ei, friet en wat salade en ik kreeg dus de panini en de stokbrood “gezond” (zag er zeker erg ondervoed uit) maar het is allemaal opgekomen want Johan lustte ook dat stuk stokbrood nog. Om 2 uur zijn we weer gaan rijden naar Rocamadour.
Ik arriveerde daar en had de camper helemaal klaar gezet en het wachten was op Johan .
Om effe 16.00 was hij er. Even gereleased en toen gedoucht en op naar Rocamadour. Dat is een een stadje wat gebouwd is op een rots en is na Lourdes het meest bezochte bedevaartsoord van Frankrijk.
Eerst naar beneden naar de kerk en daarna zouden we nog even helemaal naar beneden gaan naar de winkels en met de lift naar boven terug. Maar dat kon niet meer dus zijn we gelijk maar weer naar boven gelopen en hebben in restaurant the Panorama heerlijk gegeten.
Nu weer terug op de camping en ieder even zijn ding doen.
Ik hoop dat jullie het weer met plezier lezen en tot morgen.

Liefs Johan en Petra

  • 12 Juni 2019 - 20:23

    OmaHaan:

    het worden al hele verhaaltjes Petra! Leuk om jullie zo te kunnen volgen. De plaats van gisteren Braize kon ik niet op de kaart vinden, die van vandaag wel. Jullie zakken al aardig naar beneden. Moet natuurlijk ook wil je op tijd bij de Tourmalet aankomen, zodat je ook wat gas terug kunnen nemen.
    Gefeliciteerd met alle geslaagden binnen ons groepje. Heerlijk als dat ook allemaal weer rond is. Nu kan de vakantie echt beginnen. Ook hier is er toch vaak regen, met veel onweer. Heeft Johan ook onweer gehad? Dan neem ik aan dat hij ergens gaat schuilen? Geen idee hoe dat trouwens gaat met wielrennen.
    Ik heb de hele week nog niet gewandeld omdat er steeds code geel of oranje afgegeven wordt. Vorig jaar hadden we hier in Hiolland al een zomer achter de rug, maar die is nu nog ver te zoeken.
    Maar men vertelde op de zang, dat kinderen weer eens wilden kamperen in Frankrijk, maar heel slecht weer hebben. Ja, zo gaat het nu eenmaal. Hopelijk hebben jullie na de grote tocht nog wat mooi weer. Wat gaan jullie trouwens doen na de Tourmalet? Blijven jullie dan in Frankrijk?
    Groet

  • 13 Juni 2019 - 12:07

    Els Noordam:

    Leuk om julie op deze manier te kunnen volgen. Nog veel succes met het laatste stuk allebei!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rocamadour

Actief sinds 30 Juni 2018
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 7993

Voorgaande reizen:

06 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Canada 2018

Landen bezocht: