Calgary - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu Calgary - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu

Calgary

Door: Koekie

14 Juli 2018 | Canada, Lake Louise

Hoi allemaal,

Na een voorspoediige reis kwamen wij aan in Calgary en het eerste wat je zag waren de Olympische schansspring torens. Gaaf hoor om dat te zien.
Na nog en half uurtje kwamen wij bij Hotel Alma op het universiteitsterrein van Calgary.
Incheken en gauw het gebouw zoeken waar onze kamer was.
Nadat wij de kamer hadden gevonden, opgefrist waren gingen we richting de trein die ons downtown zou brengen. Onderweg kwamen wij nog een wielrenner tegen en nadat ik hem de vraag had gesteld hoe het kwam dat er zoveel wielrenners waren raakte wij in een leuk gesprek en daaruit maak je op dat als je zegt dat je het naar de zin hebt in Canada men dat heel fijn vind om te horen.
Toen onze weg vervolgt op zoek naar 3thr street.
Na lekker gegeten te hebben en over deze dag te hebben geschreven gingen we terug naar de Campus.

12 july - Stampede day
Vanmorgen heerlijk relaxed gedaan, gewassen (kleding), starbucks bezocht, was opgehaald, opgehangen in de kamer en nog gerelaxed op de kamer gingen wij rond 13.00 uur op weg naar downtown naar de Stampede.
maar eerst nog een bezoek gebracht aan de Olympic Oval waar wij toch wel vrij succesvol waren in 1988.
bijj 3thr street eruit en vanuit daar naar de Stampede gelopen ( ca. 14 min) en tot onze verbazing was het een enorm buitengebeuren en binnengebeuren.
Je kon er wel een hele dag doorbrengen. eerst maar even rond gelopen en daarna zijn wij naar de Dogbowl gegaan.Dat is een hindernis baan met honden en andere acrobatische onderdelen.
Toen richting het Indianen dorp waar Indianen tijdens de Stampede in tipi"s wonen.
Er was een danswedstrijd met verschillende indiaanse stammen. Toen werd er gevraagd of er nog mensen van overzee waren en er kwamen wel een stuk of 40 mensen naar voren ook Canadese mensen mochten naar voren komen en tot slot werd er samen met de indianen gedanst. Johan deed ook mee en vond het super dat hij inprincipe met de wereld had gedansd.
Om 19.45 uur moesten wij in de Granstand zijn voor de avondshow. Huifkarren racen met een vierspan ervoor. (totaal 9 heats) en als afsluiting eenrelayrace met indiaanse jongens op paarden zonder zadel. Ze moesten 1 rondje op een paard rijden en daarna in het daarvoor bestemde vak wisselen van paard. Dit verliep niet allemaal vlekkeloos.
Hierna werd het afgesloten met een geweldige show en vuurwerk.
Om 01.00 uur sliepen wij na een leuke dag.

13 juli: Op weg naar Lake Louise waar wij om even half vijf aankwamen na een tussenstop in Bannf om met een gondola naar boven te gaan waar je boven kon nog een stuk lopen naar een andere uitkijktoren (ca. 800 treden naar beneden e3n ook weer naar boven. Heftig maar wel gehaald.
Nu hebben wij net gegeten en gaan zo nog even naar Lake Louise waar de zonsondergang heel mooi is.

groetjes Johan en Petra

• 14 Juli 2018 - 07:29

Mama:

Ook goede morgen, al zullen jullie nog op 1 oor liggen. Het is hier 09.03 uur. Voor ik ga strijken eerst maar even jullie verslag lezen.|
    Het leuk om de verslagen te lezen en voor je gevoel zo mee te kunnen reizen. Dagen vol nieuwe indrukken.
    en zoveel gelopen: 800 treden Petra. Prachtig!
    Hoe is het weer in Canada? Hier lijkt het weer een zonovergoten dag te worden. Planten verbranden, gras is hooi geworden en of vakantiegangers deze warmte nog leuk vinden!?
    Groetjes en tot het volgende verslag.