surprise, surprise - Reisverslag uit Hinton, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu surprise, surprise - Reisverslag uit Hinton, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu

surprise, surprise

Door: Koekie

16 Juli 2018 | Canada, Hinton

goedemorgen slaapkoppen. Lekker geslapen allemaal.
Hier is het nu 21.26 uur op zondag 15 july. De dag dat Frankrijk wereldkampioen werd en ik het verslag schrijf van de laatste 2 dagen.

14 juli: Vanmorgen om 06.45 uur de wekker gezet ( hoezo vakantie) omdat wij vroeg wilde eten om naar Lake Louise te gaan.
Rond 08.15 uur kwamen wij daar aan en begon de wandeling. Ach 2 kilometer tot het eind van het meer moet toch te doen zijn... maar surprise surprise het pad ging verder en wel zo verder dat er daar na nog een kleine 3,8 kilometer geklommen moest worden om bij het teahouse of the six glaciers te komen.
Pot jan dubbeltjes wat een klim maar met verschijnende keren te hebben gestopt (effe ademhalen) ben ik toch boven geraakt. Wat een overwinning op mijzelf. Grensverleggend.
Denk stilletjes dat mijn schatje wel eens moe werd van mij maar zei later: je hebt het maar mooi gedaan meissie. Nou is hij dan trots of niet.
Maar toch heb ik Johan even alleen laten gaan want je kon nog een stukkie naar omhoog maar dat ging Peet niet meer trekken.
Na ongeveer een uurtje boeven te hebben gebivakeerd togen wij weer naar beneden en om 14.30 uur waren wij weer bij de auto.
Moe maar voldaan gingen wij bij de supermarkt even wat yoghurt en fruiit halen omdat ter plekke aan de rivier op te eten.
In het hotel even de benen rust gegeven om daarna weer te gaan zwemmen.
S'avonds naar Lake Moraine gereden om daar de bergen rood gekleurd te zien worden door de ondergaande zon maar helaas dat gebeurde niet.
In het restaurant van het hotel nog een toetje en een spelletje gedaan en toen als toch wel 2 oudere mensies naar bed te strompelen.

15 juli: vanmorgen uitgeslapen en om 8 uur naar het ontbijt gegaan. daar gekeken wat we gingen doen, waar we gingen slapen enz enz en we hebben gezien dat Frankrijk een zeer onterechte penalty kreeg waar door de 2 - 1 werd gemaakt.
Maar de voetbal hebben wij daar gelaten en gingen op weg naar de Icefield Parkway. Dat is een weg tussen begen door met allemaal besneeuwde toppen en gletsjers.
Bij de Colomia gletsjer zijn wij eraf gegaan en naar de gletsjer gelopen.
Terug boven bij het restaurant een bakkie gedaan en door gereden richting Hinton.en surprise surprise een opstopping langs de weg en dan weet je al dat er iets te zien is en ja hoor een zwarte beer. geweldig snel foto's gemaakt en maar weer verder tuffen. Ons geluk kon niet op want vanaf dat moment leek het wel een openbare dierentuin: berggeiten, rendieren en een cototy.
Nu hebben wij net gegeten en gaan we nog even een bladzij lezen voordat wij de lichten uit gaan doen.
Iedereen de groetjes vanaf ons stekkie in Hinton

• 16 Juli 2018 - 07:30

Mama:

ik zie het voor mij zoals je het beschrijft!
    je wandelschoenen zullen wel heel lekker zitten als jullie zoveel wandel. het is een echte doe-vakantie en wat jullie allemaal zien. Jullie zullen soms niet weten waar je eerste moet kijken. Zoveel prachtige natuur en dan ook nog al die dieren waar je alleen maar vaan droomt.
    Heel veel doe- en kijkplezier. Liefs

• 16 Juli 2018 - 15:23

Iris Zwinkels:

leuk johan en Peet om jullie avonturen te lezen, en gaaf zeg die beer, geniet ervan en ik wacht met spanning af op het volgende verhaal....
    liefs iertje…

• 19 Juli 2018 - 20:06

Cees En Cocky:

Hoi hoi, dat is even leuk om jullie reisverslag te lezen, geen saaie vakantie.
    We zijn benieuwd naar de foto’s. Maar dat is zeker nog een verrassing.