zeg maar geen dan krijg je er... - Reisverslag uit McBride, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu zeg maar geen dan krijg je er... - Reisverslag uit McBride, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu

zeg maar geen dan krijg je er...

Door: Koekie

17 Juli 2018 | Canada, McBride

hoi allemaal,

weer een hoop te vertellen maar wij beginnen bij vanmorgen.
Om 06.45 uur de wekker gezet omdat wij betijds wegwilde gaan maar helaas lukte dat niet door het ontbijten, supermarkt zoeken en het vergeten van het maken van een foto van het hotel. (doen we elke ochtend een foto van de auto met het hotel erop zodat wij weten hoe of wat straks thuis)
Om kwart over 10 waren wij bij de Magline kloof en ik had een kleine wandeling uitgezocht.Nou is hier in Canada alles groot dus werd deze wandeling ook bijna 2 uur en dan hebben wij hem niet helemaal afgelopen daar het eigenlijk maar 2.2 km was. Nou het hele rondje was 10 km en niet vlak nee knap omhoog en naar beneden. Nu wordt je best geoefend als je dingen meerdere dagen achter elkaar doet dus ook bij ons kon ik dat wel merken aan mij zelf.
Het was onwijs mooi om te zien hoe die kloof werd ontstaan en het water zijn weg vind.
Daarna door gereden naar het Magline meer waar ik een uurtje voor mijzelf had daar Johan wilde kayakken.
om effe half vier reden wij richting Jasper om te kijken waar we gingen slapen en plots riep Joh stoppen stoppen kleine beertjes, Joh stoppen wel tot 4 keer toe. ik zag ineens 2 kleine ronde zwarte bollekes boven de berm uitsteken en nadat wij gekeerd waren kwam daar plots mama beer te voorschijn.
Wat je dan door je heen gaat is onbeschrijfelijk een zwarte moeder beer met 2 kleine beertjes. WAANZINNIG GEWOON!!!
Allebei foto's gemaakt en toen weer doorgereden.
in Jasper een cafeetje gezocht waar je internet had en gezocht naar een bed in Mcbride en eentje gevonden.
Na dat de bekers leeg waren in de auto gestapt en op naar Mcbride.
Daar zitten wij nu buiten te genieten van het uitzicht op de besneeuwde bergen van de Rocky Mountains.

tot zover weer onze belevenissen tot de volgende keer.

Groetjes Johan en Petra