saai maar ook niet saai.... - Reisverslag uit Victoria, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu saai maar ook niet saai.... - Reisverslag uit Victoria, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu

saai maar ook niet saai....

Door: Koekie

21 Juli 2018 | Canada, Victoria

hoi allemaal,
vandaag een saaie dag gehad vanaf het vertrek uit Whistler op weg naar Horshoe Bay waar wij de boot moesten hebben naar Nanaimo op Vancouver Island.
Saai in de betekenis van wachten, wachten, stukje rijden en nog eens wachten en ja hoor om 14.30 uur mochten we de boot op.
Om 15.00 uur ging de vaart beginnen en om 16.40 uur waren wij in de haven van Nanaimo.
Als een van de laatste gingen wij van de boot af en vervolgde wij onze weg over vancouver Island naar Victoria waar wij een B&B hadden geboekt.

Men men wat een drukte, wat een stoplichten leek wel Den Haag maar toch ook weer niet. in ieder eval hebben wij op de 97 kilometer naar victoria meer stoplichten gehad dan de afgelopen 2 weken. (helaas hebben ze hier niet van de groene zone gehoord) want we hadden ze praktisch allemaal tegen.

Ook in Victoria was het druk maar toen...
Fisherman"s Wharf Bed&Breakfast en klein bootje met 2 kamers als B&B en de eigenaresse woont boven.
Heet ligt in de haven en met heel veel andere kleine woonbootjes en tentjes waar je van alles en nog wat kan eten.
eerst een stukje gelopen en toen BC Heilbut gegeten (in het nederlands ook wel fish en chips genaamd) en plots stond er een mevrouw bij onze tafel en vroeg of er nog plek was voor hun.
Ja hoor tuurlijk, kom er bij zitten , gezellig. Nou dat was het inderdaad het was een gezin uit Zuid-Korea en de zoon woonde in Frankfurt en hun dochter in Seatlle.en ze waren een cruise naar Alaska aan het maken en gingen vannacht weer terug naar Seatlle.
Zo hebben wij toch wel een half uur met de vader en zoon zitten praten en later nog met de moeder en dochter erbij.
Afscheid genomen van de mensen met het wederzijdse respect naar elkaar toe.
Op deze manier hebben Johan en ik de laatste weken vaker een gesprek gehad met mensen waarvan je later dacht dit heeft zo moeten zijn.
Deze dag sluit ik af door nog even te melden dat ik een zeehond heb gezien in de haven en van die rare canadese ganzen die je ook in Neerland ziet.
Het gesprek met de mensen uit Zuid-Korea heeft een saaie dag een geweldig einde gegeven.

Goedemorgen en een fijn weekend voor iedereen.
johan en Petra

• 22 Juli 2018 - 16:05

Cocky:

Wat een dag zeg. Als ik jullie verslag leest, krijg ik gewoon zin om ook eens Canada te bezoeken. Je weet maar nooit