Chaam - Bellignies - Dormans - Reisverslag uit Dormans, Frankrijk van koekiesontour - WaarBenJij.nu Chaam - Bellignies - Dormans - Reisverslag uit Dormans, Frankrijk van koekiesontour - WaarBenJij.nu

Chaam - Bellignies - Dormans

Door: Peetje

Blijf op de hoogte en volg

08 Juni 2019 | Frankrijk, Dormans

Op de dag dat mijn grote, kleine neef his sweet sixteen birthday had begon het grote avontuur.
Johan ging om .8.00 uur met de fiets van start nadat hij eerst nog maar even zijn ketting erop had gelegd omdat met het uit de garage - lees box achterin de camper - halen de ketting eraf was gegaan.
Ik bleef nog even de afwas doen en reed rond 08.30 uur weg.
Het eerste gedeelte was mooi maar toen kwam ik op de autosnelweg terecht richting Antwerpen.
Oeps daar wil ik niet heen ik moest naar Ternat waar wij de eerste stop hadden afgesproken. Maar gelukkig kunnen de Belgen hun topografie en hebben zij mij goed naar Ternat geleid.
Maar elkaar vinden werd een beetje moeilijk dus zijn wij doorgereden naar ....
Na een klein uurtje ging Johan er weer vandoor echte eindpunt zou zijn camping Fromentel bij Gommegnies in de buurt maar daar aangekomen bleek er niemand te zijn en toen op zoek naar een andere camping.
Uiteindelijk hebben wij die gevonden in Billignies. Na een lekkere pasta maaltijd, bakkie koffie, Engelse drop en een potje skibo lagen wij al vroeg op bed en vielen mijn luiken gelijk dicht.

De volgende morgen stonden wij al weer om 07.00 uur naast het bed want Johan wilde om 07.30 uur vertrekken.
De eerste etappe van vandaag zou gaan naar Artemis en bij het Kanaal zou ik staan wachten.
Na een kleine 3,5 uur kwam Johan aangefietst en hebben wij opgewarmd pasta gegeten.
Tijdens het wachten heb ik haakwerk uit de kast gehaald en ben begonnen aan de droomdeken voor op de bank in huis.
Spannend hoor hoe het word.
Om 12.30 gingen we allebei richting Fere-en- Tardenois waar wij een camping hadden gezien.
Nou wat een pech vol!!!! Telefonisch contact gehad met Johan wat te doen en na een kleine 3 kwartier was hij ook bij die camping.
Maar om een kort verhaal lang te maken of andersom we hebben nu een plekke op een camping - Municipal Sous Le Clocher.
Manlief is doeuchen, het eten staat op, dit verhaal is bijna ten einde rest mij alleen nog jullie allemaal gedag te zeggen.

  • 09 Juni 2019 - 09:37

    OmaHaan:


    Goede middag inmiddels,
    Af en toe zal het wel een zoekplaatje zijn, want de een rijdt de route met de auto en de ander natuurlijk op de fiets. Dat is het avontuur, moeten jullie maar denken. Ik zag dat Dormans op de hoogte van Reims ligt.
    Verder vroeg ik om de km-stand van Johan. Ik heb inmiddels een spaarpot gekocht en daar gaat voor elke gereden km een bedrag in. Dat mag jij, Johan, straks zelf gaan tellen. Naar Rijen was het volgens de ANWB- routeplanner 82.5 km. Dus dat weet ik. Op welke camping waren jullie in Chaam? Als ik de naam weet kan ik het wel uitzoeken.
    'k Ben weer benieuwd naar het volgende berichtje1 Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Dormans

Actief sinds 30 Juni 2018
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 8005

Voorgaande reizen:

06 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Canada 2018

Landen bezocht: