Rikkie en slingertje - Reisverslag uit Braize, Frankrijk van koekiesontour - WaarBenJij.nu Rikkie en slingertje - Reisverslag uit Braize, Frankrijk van koekiesontour - WaarBenJij.nu

Rikkie en slingertje

Door: Peetje

11 Juni 2019 | Frankrijk, Braize

Jullie zullen wel denken waar haalt ze nu die titel weer vandaan maar toen ik nog jong was had je een tv-programma met een jongen en een slingeraapje en aangezien het vandaag van begin tot einde slingeren was moest ik onderweg hieraan denken en wist toen meteen de titel.
Vanuit Braize vertrokken richting Auzances waar we de eerste stop hadden gepland .
Nou dat was een avontuur. Het stadje had ik zo gevonden maar het pleintje waar we hadden afgesproken was afgesloten in verband met de markt en toen.....door kleine smalle lees hele smalle, eenrichtingsverkeer straatjes een plekke gezocht.
Ook nog bijna klem gezeten in een straatje dus maar weer met die camper achteruit en keren. Moet wel zeggen dat je daar makkelijk in word.
Toen een plekke gevonden en begon het wachten op Johan en ja hoor rond half een kwam daar mijn verzopen kanjer aan fietsen want echt mensen hij heeft nog geen een dag droog weer gehad in Frankrijk.
Binnen het uur ging hij weer richting Giat en ik erachter aan.
Daar weer even gewacht om te kijken of hij kleding uit kon dien maar hield het allemaal aan. Bleef helaas niet droog.
De laatste stop is in Esletons.
Rond vier uur was ik daar en Johan zou rond Zes uur aankomen en gelukkig daar was hij rond kwart over zes.
Gauw douchen want hij was behoorlijk koud en terug van douchen konden we gelijk gaan eten.
Nu gaan we een bakkie koffie en een spelletje doen.
Morgen staat er een toeristische trip op het programma.
Benieuwd ... jullie ook ....
Dan morgen het verhaal maar lezen.

Welterusten en voor twee mensen die vandaag en morgen jarig zijn:
il y a un anniversaire bravo bravo