The day after.... - Reisverslag uit Gruissan, Frankrijk van koekiesontour - WaarBenJij.nu The day after.... - Reisverslag uit Gruissan, Frankrijk van koekiesontour - WaarBenJij.nu

The day after....

Door: Peetje

Blijf op de hoogte en volg

21 Juni 2019 | Frankrijk, Gruissan

Hallo allemaal, ik schrijf vanuit Gruissan waar Johan en ik vanmorgen naar toe zijn gereden vanuit Argeles-Gazost maar dat willen jullie vast niet lezen. Jullie willen lezen hoe het woensdag is geweest. Riemen vast hier gaan we....
Woensdag 19 juni 2019 Team Westland neemt de Col de Tourmalet over van de plaatselijke bevolking.
Om 05.00 gingen we ontbijten en terwijl wij dat deden waren de vrachtwagens en vrijwilligers al naar boven gegaan om de posten klaar te zetten en het pleintje vanwaar er gestart werd op te vrolijkten en in gereedheid te brengen voor de start.
En helemaal op de top van de Tourmalet (vanaf laatste kilometer) werden de team Westland vlaggen en de boog neergezet.
Ik zou van 07.00 tot 10.00 uur op lost 4 staan en ging met een vrijwilliger mee naar boven om 05.45 uur.
Even 3 fietsen afgezet bij de start en door naar post 2 waar we even een bakkie hebben gedaan.
Op post 4 aangekomen stonden daar de 2 mannen die verantwoordelijk waren voor de posten en gaven mij instructie’s en vertelde erbij dat de koeien straks ook nog kwamen maar dat ik ze gewoon kon weg jagen want het fruit was niet voor hun maar voor de kanjers van vandaag.
Nou mensen ik stond daar dus alleen vanaf 06.45 uur en er kwamen steeds meer koeien bij. Op een gegeven moment kwam er een hele kudde op de bus af dus want dacht peetje toen....
Hupsakee alles in de bus en deur dicht.
Men dat was echt niet grappig maar ja toen kwamen om 08.05 uur de eerste 2 renners voorbij en heel langzaam aan kwamen er meerdere renners langs 08.20 uur kwam Johan langs (in 1uur en 20 minuten was hij bij post 4 en toen moest hij nog effetjes.)
Rond 10.00 uur ben ik met iemand meegereden naar het monument en daarna door naar boven waar het een gezellige boel was.
Zo kwamen er steeds fietsers binnen en sommige gingen weer naar beneden en de anderen da dachten ik ben 1 keer naar boven geweest en ik vind het best.
Er zijn er een aantal 4 keer naar boven geweest en rond 16.15 uur kwam de laatste loper binnen en toen barstte het feest los.
De belaadde momenten bij het monument waren voorbij en nu ging iedereen los.
Rond 17.30/18.00 gingen we opruimen en weer naar beneden.
Het was een top dag met tranen en een lach maar jongens jongens wat ben ik trots op mijn mannetje die maar liefst 3 keer naar boven is gefietst. KANJER

  • 22 Juni 2019 - 20:29

    Anja&Tamira:

    Trots op Johan en trots op jou! Kanjers zijn jullie... X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Gruissan

Actief sinds 30 Juni 2018
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 8030

Voorgaande reizen:

06 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Canada 2018

Landen bezocht: