geduld is een schone zaak - Reisverslag uit Lake Cowichan, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu geduld is een schone zaak - Reisverslag uit Lake Cowichan, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu

geduld is een schone zaak

Door: Koekie

22 Juli 2018 | Canada, Lake Cowichan

Goedendag allemaal,

Hebben jullie allemaal een leuk weekend of valt het tegen. Nou bij ons was de zaterdag super relaxed begonnen. Wat gaan we doen, waar gaan we heen, gaan we ergens anders heen of blijven we nog in Victoria.
Nou we blijven nog want we wilde nog op Whale watching gaan en varen met een boottaxi naar Old town victoria.
De Whle watching was om 14.00 uur dus tijd zat. Eerst mar ontbijten bij Imagine en toen naar Old Town gegaan. Lekker een bakkie Latte Macciato gedronken en Johan een cappuccino.
Toen naar de haven gelopen en op zoek naar de boottaxi voor Fishermann's Wharf.
Om 13.30 uur moesten wij ons melden bij de meneer die met ons mee ging Whale Watching doen. Kapitein Ron). Pakken aan en de boot op.
Met 50 km per uur richting Amerika gevaren (het is maar 73 kilometer van Victoria naar Amerika) en na een uur geduldig wachten,turen, staren en wachten was daar ineens een zwarte vin. en nog een en nog eentje.
Wouw wel drie orka's onbeschrijfelijk wat je dan voelt en ziet. We moesten er 200 meter vanaf blijven maar toch. Ongelofelijk...
Na dat wij ze een hhalf uurtje hadden gevolgd zijn we naar Harbour seals (haven zeeleeuwen) gaan zoeken ook die hebben wij in vele getalen op de rotsen zien zonnebaden al dan niet met een kleintje erbij.
Onderweg zijn we ook nog dolfijnen tegengekomen dus al met al in de laatste weken hebben wij bijna een hele dierentuin gezien. Nou ja een hele..
Terug gekomen in Fisheremann's Wharf hebben we afgescheid genomen van een intens leuk plekje in canada en eigenlijk wilde ik helemaal niet weg maar ja dat moest het hotel in Lake Cowichan wachtte op ons.
Na een keline 2 uur rijden, boodschappen doen en zoeken vonden wij het hotel. Gelijk alles naar de kamer gebracht en zijn in het dorpje gaan eten in een stamkroeg waar we gelijk al $5 p.p moeten betalen omdat er een band speelde die avond.
Na 2,5 uur en voor het eerst in het donker gingen we naar het hotel en doken ons bedje in.

Wat een enerverende dag was het maar allemaal de moeite waard ook het wachten.

Knuffels voor iedereen van Johan en Petra

• 22 Juli 2018 - 21:31

Mama:

wat een mooie verslagen, Jullie schrijfstijl is zodanig dat wij het voor ons kunnen zien. Leuk hoor.
    Groet