9 juni 2016 - Reisverslag uit Dormans, Frankrijk van koekiesontour - WaarBenJij.nu 9 juni 2016 - Reisverslag uit Dormans, Frankrijk van koekiesontour - WaarBenJij.nu

9 juni 2016

Door: Peetje

09 Juni 2019 | Frankrijk, Dormans

Bon journalist allemaal,

Definitie van vakantie: uitslapen#relaxen#bakkie doen maar dit keer is het vroeg uit bed#aleleen reizen en soms samen een bakkie doen in een café. Maar we weten waarom wij het doen op deze manier.
Vandaag gingen wij van Dormans naar Joigny een rit van 160 km per auto en fiets. Alleen is het voor mij wat makkelijker- ik hoef alleen maar gas te geven en soms te remmen.☺️
De middagstop was in Nogent-sur-Seine. Hoewel wij met droog weer waren vertrokken is het om 10.00 uur gaan regenen en kwam Johan nat en koud aan bij de camper.
We besloten om ergens een bakkie te gaan doen dus kleedde Johan zich om. Maar ja het is zondag dus wat is er open en wat is er dicht....nou de bakkertjes waren allemaal open en gelukkig was er 1 restaurant en hebben ons daar op zitten warmen met een cappuccino ( eerder chocolademelk) een Baskisch gebakje en een gewone koffie lees espresso zonder melk.
Om 13.00 uur ging Johan op weg naar Joigny. Een rit van 4 uur en wat minuten volgens Googlemaps.
Ook ik ging er van door en kwam om even 14.30 uur aan op de camping. Een plekke gezocht en toen de elektriciteit aangesloten.
Om 15.15 uur ben ik begonnen met pannenkoeken bakken voor het avondeten.
En om 16.00 uur kwam Johan aan gefietst. Sneller als de tijdswaarneming van Googlemaps.
Het was intussen lekker warm geworden dus kwamen de stoelen en tafel te voorschrijf en hebben wij heerlijk buiten gezeten en genoten van de pannenkoeken.
Nu zitten wij naar Nederland - Portugal te kijken maar f
Geloof het allemaal wel.
Morgen staat er een pittige rit op het programma en daarom gaan wij rustig aan opruimen en het bedje op zoeken.
Veel leesplezier en tot morgen.

• 09 Juni 2019 - 18:13

Iris Zwinkels:

gaat lekker zo.....ga zo door.. en hopelijk blijft het nu de rest van de tijd droog... dat rijdt toch beter dan een bui op je kop.... veel plezier nog...