the day after - Reisverslag uit Calgary, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu the day after - Reisverslag uit Calgary, Canada van koekiesontour - WaarBenJij.nu

the day after

Door: Koekie

12 Juli 2018 | Canada, Calgary

Hoi allemaal,

Hier weer een nieuw verslag van de avonturen van ons.
Nadat we geland waren op vancouver hadden wij binnen het uur de auto gingen we op weg naar de 1e stop:Abbotsford.
S'avonds gegeten bij Ricky's en vroeg naar bed wat de reis was ons niet in de koude kleren gaan zitten.

De volgende morgen hebben wij weer bij Ricky's gegeten nadat we eerst wat boodschappen hadden gedaan.
Na de route uitgestippeld te hebben gingen we op weg naar Penticton.
Om half zes waren wij daar aangekomen en vomden al gauw naar een motel die wel naar de zin was.
het avondeten werd genuttigd in een local bar (lees herrie, herrie en herrie)
Vroeg het bed op gezocht want de volgende dat gingen wij naar Clearwater.

Om 7.30 uur reden wij weg bij het motel en hadden al snel het gevoel dat wij het verkeerd deden maar ja doorrijden maar.
In Clearwater aangekomen volgende wij het GPS signaal om 3 watervallen te vinden nou vertrouw daar nooit op want wat een weg.
kuilen modder, kuilen en nog meer kuilen.
Op een gegeven moment zijn wij omgedraaid wat het voelde niet echt goed.
In de spiegel zag ik een auto aankomen en aan die meneer gevraagd hoe of wat.
We waren totaal verkeerd dus al het geschud met tieten en ballen was niet nodig geweest.
Terug op de Higway het informatiecnetre opgezocht en toen als nog naar de 3 verschillende watervallen geweest..
Super om te zien dat het water zichzelf een wegbaant door de natuur.
Na gegeten te hebben in het motel gingen we bijtijds naar bed.

Op 10 juli ging de rit naar Revelstoke. Daar heb je het National Revelstoke Parc waar we ingingen en na nog geen 20 minuten te hebben gereden kwam daar het eerste super moment: links van de weg was een Grizzly beer aan het zoeken naar eten. Wouw wat een moment het eerste park en dan gelijk een beer zien. Te gek!
Boven gekomen gingen we een stukje met de bus naar boven om daar nog iets rond te lopen.
Terug naar beneden zagen we nog een beer lopen (misschien dezelfde maar dat weten we niet) en het motel opgezocht.
na ons te hebben opgefrisd gingen wij het stadje in en vonden een leuke tent waar we eerst Skibo hebben zitten spelen en toen toch maar iets gegeten.
We gingen niet met de kippen op stok maar toch wel bijtijds.

De volgende morgen om 7 uur aant het ontbijt om snel de weg te vervolgen richting Radium Hot Springs.
Na met een zonntje te zijn vertrokken kwamen wij dciherbij Radium in de regen terecht.
Daarom besloten wij om met de auto het Kootinay Parc in te gaan voor een picknick plekkie te zoeken.
Toch wel spannend omdat er borden langs de wegstonden van: Bear on the road. Maar het was gelukt na een broodje en een slokje togen wij naar de Hot Springs om even te relaxen in heerlijk warm water.
Om 17.00 uur gingen wij naar zoek naar het motel nou dat was leuk.
Die eigenaar sprak met dialect en toen viel ik met de deur in huis met de vraag of hij uit Zwitserland kwam. Hij was met stomheid geslagen wat iedereen begon over Oostenrijk, Duitsland of Polen maar nooit was er iemand geweest die gelijk zij Zwitserland.
Dan heb je wel een leuke binnenkomer en na nog even met hem te hebbeb gepraat gingen wij op zoek naar een eetstekkie.
Nadat wij eerst nog een moederhert en jong hadden zien oversteken voor de auto reden wij de parkeerplaats op van een oostenrijks restaurant waar we heerlijk hebben gegeten.
Ieta later als de afgelopen avonden gingen we naar bed om om 04.15 gewekt te worden door de wekker. Foujte bedankt.
Om 7.00 uur was het tijd om eruit te gaan en gingen we op pad naar Sunshine Valley in Banff National Parc.waar we de gehele dag hebben gewandeld heuvel op en heuvel af.
Trots op mijzelf maar moe gingen we nog even een cola drinken en toen met de bus naar beneden.
Bij de auto een broodje gegeten en toen doorgereden naar Calgary.
Nu zitten wij in calgary en zijn net klaar met eten en ben ik opnieuw het verslag aan het schrijven omdat er elke keer iets fout gaat.
Sorry en jammer want het is nu niet zo gezellig aan tagel voor Johan.
Daarom ga ik stoppen en wens jullie allemaal een hele goedenmorgen.

Johan en Petra

• 12 Juli 2018 - 09:05

Mama:

leuk om de verslagen te lezen. Ga er maar even de atlas bijhalen om te kijken of ik jullie daarin ook kan volgen. Mooi om zoveel te zien, maar ja daar gingen jullie ook voor! Groet

• 12 Juli 2018 - 19:52

Annie&tammie:

Wat gaaf, wat een avontuur tot nu toe al! Jammer dat de wekker al zo vroeg afliep maar ach, als je dan toch wakker bent... ;-) Doe voorzichtig, kijk uit voor Big Bear maar vooral GENIET! Dikke kus...